Účetnictví neziskových organizací
Proč to dělám?
ABY SE VEDENÍ ORGANIZACE I JEJÍ ZAMĚSTNANCI MOHLI VĚNOVAT NAPLNO NEZISKOVÉ ČINNOSTI A NEŘEŠILI MÍSTO TOHO ÚČETNÍ PŘEDPISY, DAŇOVÉ ZÁKONY NEBO ZÁKONÍK PRÁCE
Činnost neziskové organizace ať už je to starost o matky s dětmi, provoz dětské skupiny, podpora nemocných dětí a jejich rodin nebo organizování projektů na podporu potřebných bývá práce na plný úvazek. Někdy se stane že člověk v dobré víře založí neziskovou organizaci a pak se nestačí divit jaké otázky musí řešit. Zde jsou některé z nich, se kterými se často setkávám:
„Musím vést účetnictví když nic nevydělávám?“
„A jaké účetnictví vlastně musíme vést – jednoduché nebo podvojné účetnictví?“
„Musíme mít nějaký živnostenský list?“
„Je doklad, který mi zaslal dodavatel dostačující pro účetnictví? Vždyť to nevypadá jako faktura!“
„Jaký druh pracovní smlouvy mám uzavřít se spolupracovníky, jaké všechny odvody za ně budu platit státu?“
„Když platím zaměstnance z více zdrojů, musím pro něj mít několik pracovních smluv a nebo mi stačí jenom jedna?“
„Zaměstnanec mi nečekaně podal výpověď. Jaký má nárok na zbývající dovolenou, musím mu ji proplatit?“
„Potřebuji dát výpověď zaměstnanci. Jaké mu budu muset vyplácet odstupné? Budu mu muset proplácet dovolenou?“
„Má smlouva, kterou uzavírám všechny náležitosti důležité pro účetnictví?“
„Kdo mi připraví podklady pro vyúčtování přijatého daru, dotace atd.?“
Pokud některé z těchto otázek řešíte, pak Vám můžu nabídnout zkušenosti získané během více jak 25 let každodenního řešení těchto otázek.