Účetnictví podnikatelů a firem
Proč to dělám?
ABY MAJITEL FIRMY DOSTAL OD ÚČETNÍHO ODPOVĚDI V LIDSKÉ ŘEČI… PROTOŽE JESTLI SE V MINULOSTI POTÝKAL S NÍŽE UVEDENÝMI PROBLÉMY, JAK CHCE PŘEŽÍT SOUČASNOST???
„Můj stávající účetní má strašně moc práce, vůbec mi neodpovídá na emaily a pak mi pošle na poslední chvíli kolik mám platit DPH“.
„V průběhu roku vůbec nevím jaký mám průběžný zisk a pak se všechno ohledně daně z příjmu řeší na konci března nebo narychlo zajišťujeme odklad daní do června.“
„Jak funguje účetnictví? Jaké jsou rozdíly mezi s.r.o. a živností? Jaké údaje můžu z účetnictví získat aby mi to pomohlo v podnikání? O tom se se mnou účetní nikdy nebavil“.
„Jak mi platí odběratelé si sám kontroluji průběžně. Ale že mi nezaplatil tento zákazník jsem si nevšiml. Teď už z něj peníze těžko dostanu, protože je bůhví kde a faktura je dávno po splatnosti.“
„O tom že pro spoustu odchozích plateb se nedostaly faktury až k účetnímu jsem nevěděl. Až teď jste mi vysvětlil, že bez faktur nejde odečíst DPH. Ani nejde dát platby do nákladů. A já přitom celou dobu vykazuji zisk, platím daně – ale s penězi na účtu sotva vyjdu. Akorát se teď bojím že to tak bylo řadu let a zpětně už faktury nedohledám.“
„Pracovní smlouvy si připravuji sám. Že je možnost rozdělit mzdu na pevnou a pohyblivou část a ještě uzavřít smlouvu na dobu určitou jsem neřešil. Teď se těžko zbavuji neschopného zaměstnance, který má smlouvu na dobu neurčitou za královský plat.“
„Jak si mám jako jednatel a společník vyplácet z s.r.o. peníze jsem nemusel s nikým konzultovat. Vždyť jsem jediný jednatel a společník. Akorát teď mám oficiálně v pokladně víc jak milion a nevím co s tím.“
„Ceny výrobků jsem si kalkuloval vždycky sám, mám dlouholetou praxi. Samozřejmě jsem si započítal mzdové náklady a nákup materiálu plus zisk, který chci mít na zakázce. Že mám ve firmě další dva lidi, kteří zabezpečují chod výroby jsem zapomněl. Vy jste první, kdo se se mnou na kalkulace cen podíval a rozebral to se mnou do detailu. Teď už vím proč jsem v minusu.“
Když přebírám účetnictví nového klienta, dost často slýchám takové argumenty pro změnu účetního. Nejsou Vám některé z nich povědomé?
Nechtěli byste vést Vaše účetnictví způsobem, který by byl dialogem mezi majitelem firmy a účetním. Dialogem, který probíhá průběžně a v přiměřených termínech. S uvedením průběžných výsledků, takže si už na podzim řekneme jaké zhruba daně budete platit příští rok v březnu?
S dostatečnou časovou rezervou pro korekci výsledku? Se získáním přehledu kdo mi co dluží, jestli jsem nezapomněl něco zaplatit já? Jestli jsem nezapomněl dát účetnímu nějakou fakturu? S diskuzí o tom proč mi vychází takový zisk a nebo jak je možné že jsem ve ztrátě?
Pokud by Vás taková forma vedení účetnictví oslovovala, budu se těšit na jednání s Vámi pro dohodnutí detailních podmínek spolupráce.